chiddush logo

ראה אנכי

נכתב על ידי אושריאל בוכריס, 9/8/2021

 "ראה אנכי נותן לפניכם היום..."

מדוע הפסוק פותח בלשון יחיד, לאחר מכן עובר ללשון רבים?
ועוד, המילה "אנוכי" לכאורה מיותרת, יכל לכתוב "ראה נתתי"?

כל הפרשייה של ברכה טקללה, הפשט הכי פשוט שלה, מדברת על נושא שנוגע בכל אחד מאיתנו כל יום, והוא הבחירה שלנו.
כל יום אנחנו עומדים מול פרשות דרכים, ובוחרים, בברכה או בקללה, בקרבה או בחטא, במותר או באסור.
ברגע הזה, אנחנו מרגישים המון לחץ, המון כובד, כאילו רק אנחנו עומדים מול ההחלטה הזו וכל כובד ההכרעה הוא עלינו.
הרי הכל בידי שמיים, חוץ מיראת שמיים, שבדיוק ברגע הזה היא נמדדת.
אך, צריך לזכור, זה שיראת שמיים היא לא בידי שמיים, לא אומר שאנחנו לבד בהכרעה הזו, הקב"ה איתנו בעת ההכרעה, בעת הבחירה, עומד שם ליידנו, ונותן לנו לבחור, ולא משנה מה תהיה הבחירה, הוא איתנו, לא מתערב (לכאורה) אבל עומד שם איתנו.
זה למה כתוב "אנכי", בא לרמז על הפס "אנכי ה' אלקיך" שתמיד אני ה' אלוקיך, גם במקומות שכביכול לא בידי שמיים, אני שם עומד לצידך, וגם אם בחרת בקללה, "אנכי"- נותן לפניכם.
למה פותח ביחיד? כי לרוב הבחירות הם אישיות לכל אחד ואחד, למה המשיך ברבים? כי בחירות של ברכה וקללה מצויות גם ברבים, והבחירה החשובה ביותר שקשורה לרבים היא  "אשר בחר בנו מכל העמים"

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע