chiddush logo

תודה לקב"ה , לע"נ אבי מורי אברהם משה בן גרציא ואימי מורתי מרגלית בת אסתר ז"ל

נכתב על ידי izik28, 12/8/2021

   בסד 


ד"ת להפטרת פרשת שופטים לע"נ אבי מורי אברהם משה בן גרציא ז"ל 

תודה לקב"ה!
------------------------------------------------
ימי הרחמים והסליחות  , ימים קדושים אלו ניתנו לנו באהבה ע"י שוכן המעונה למעננו ! כדי  שנכתב ונחתם לשנה טובה באמת!! לשם כך ולאור זאת עלינו להודות לה" על  מתנה טובה זו!
לשם כך עלינו לנהוג כפ"ס," עורי עורי לבשי עזך ציון לבשי בגדי תפארתך ירושלם עיר הקדש כי לא יוסיף יבא בך עוד ערל וטמא" מצודת דוד מסביר" בוא בך עוד" - לבוא עוד בקרבך למשול בך
"ערל וטמא" - הם העכו"ם
"לבשי וגו'" - את ירושלים עיר הקדש לבשי בגדי תפארתך והיה שמחה
"עורי וגו'" - את ציון הקיצי מעתה מתרדמת הצער ולבשי העוז שהיה לך מאז"
כנסת ישראל  משולה לכלה והקב"ה לחתן , ביום הכיפורים יערכו טקס חתונת זוג קדוש ומיוחד זה .
את בשורת החתונה מקדם הפ"ס," מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום מבשר טוב משמיע ישועה אמר לציון מלך אלהיך"  המלבים מפרש, "מה נאוו", מצייר כי המבשר יעלה על ראשי ההרים כמ"ש על הר גבוה עלי לך מבשרת ציון, תחלה "ישמיע שלום" מן האויב, ואח"כ "מבשר טוב" שהוא בנין המקדש וצמיחת קרן דוד ואח"כ "משמיע ישועה" הוא קיבוץ גליות ואח"כ "אומר לציון מלך אלהיך" הוא התגלות מלכות שמים בכל הארץ ובכל העמים " 
הקב"ה מלווה אותנו בכל ימים הללו בהם הוא ,המלך בשדה!  כל בקשה ותפילה מגיעה אליו ישירות ללא דיחוי , הוא שומע ומנחם כל אחד  כפ"ס ,"אנכי אנכי הוא מנחכמם" ,ונשאל מדוע המילה" אנכי "כתובה פעמים?  המלבים מפרש,אנכי", משיב להם ה', אתם אומרים עורי זרוע ה', כאילו אני נשתניתי ממה שהייתי בימי קדם, לא כן, כי "אנכי אנכי הוא", אני הוא מי שהייתי, אני לא נשתניתי "אנכי אנכי הוא מנחמכם" גם עתה כמו מקדם, רק את נשתנית ממה שהיית, לך אני אומר "מי את?" כי איני מכירך כלל, אינך עוד העם אשר היית בימי קדם, העם אשר פדיתים ממצרים, כי הם לא פחדו מזרוע בשר רק בטחו בישועתי, ואת "ותיראי מאנוש ימות"  , המילה אנכי קשורה קשר עמוק לדיבר הראשון בעשרת הדברות " אנכי ה" אלהיך" שמתאים לבאור המלבים , היא כתובה פעמיים אולי, לע"ד  ,כדי לחדד את השגחת הקב"ה עלינו  , בעת קבלת עשרת הדברות , וגם לאחר שנחטא ,הוא ינחם אותנו ויעודד אותנו לחזור לחיקו הבטוח והטוב לנו מכל דבר! לכן בא הפ"ס," חשף יהוה את זרוע קדשו לעיני כל הגוים וראו כל אפסי ארץ את ישועת אלהינו , סורו סורו צאו משם טמא אל תגעו צאו מתוכה הברו נשאי כלי 
ה", כי לא בחפזון תצאו ובמנוסה לא תלכון כי הלך לפניכם יהוה ומאספכם אלהי ישראל  רשי מפרש" או מתוכה" - מתוך הגלות כל נחמות האלו האחרונות אינן אלא על גלות האחרון
"טמא אל תגעו" - שקץ יהיו לכם מליגע בהם
"הברו" - הטהרו
"נושאי כלי ה'" - הכהנים הלוים שהיית' נושאים כליו (של הקב"ה) במדבר (מכאן לתחיי' המתים)".
ישראל יצאו מחושך לאור , אור הקדושה ,הטהרה , הטוב והחסד  בנחת ושלווה  , כחתן וכלה שממהרים מטבע הדברים, אך למרות זאת עושים הכל ברוגע כמה שאפשר  , כימים אלו הם אנו מממהרים להיטהר לפני הקב"ה טרם יחלפו, אך בד בבד אנו מתקדשים בשלווה ובנחת כדי לא להחפז ולפספס את קדושת הרגע , וכך שלמרות המהירות הכל יהיה לשם שמים כהסבר במלבים" כי לא בחפזון" הנחפז נחפז אל הדבר, והנס נס מן הדבר, והנה יציאת מצרים היציאה עצמה היתה בחפזון, כמ"ש כי בחפזון יצאת ממצרים, כי נחפזו אל הטובות הגדולות מהתגלות השכינה בעמוד אש וענן ויתר הישועות שלא השיגו עד בואם אל הר ה' חורבה. והליכתם בדרך אח"כ, היה במנוסה, כי אח"כ רדפו מצרים אחריהם, אבל לעתיד לא יהיה כן, ומפרש "כי לא בחפזון תצאו כי הולך לפניכם ה'", ואל מי תחפזו, הלא לא תצטרכו ללכת אחריו עד הר האלהים כי ילך לפניכם, וכן "לא תלכו" בדרך "במנוסה" מפני האויב שאחריכם, "כי מאספכם יהיה אלהי ישראל", הוא ילך אחריכם כמאסף ההולך אחר המחנות ומלפני מי תנוסו" 
הקב"ה בעצמו שומר עלינו כמאסף ודואג שנגיע  למחוז חפצנו ולשנה החדשה בבטחה ובטהרה ! וראוי שנודה לו על כך  ! 


 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה