chiddush logo

הבדלים בין חגיגת אירועים בישראל לעומת שער העולם המערבי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 21/11/2021

 ישנו הבדל גדול ומשמעותי בין אירועים הנחגגים בישראל לבין אירועים אחרים בכל רחבי העולם. אין ספק כי ישראלים אוהבים לחגוג, ואוהבים אירועים, ולא משנה מאיזה סוג. אם יש קושי עיקרי שהיה בולט מאוד בישראל בתקופת הקורונה הוא הריחוק החברתי. סגירת האירועים יצרה תחושה של מחנק ממש, בעיקר אצל הישראלים אשר רגילים לאירועים גדולים, חגיגות רבות והרבה מאוד מוזמנים.

 

אך מה ההבדלים בין הצורה בה חוגגים אירועים בישראל לבין אירועים הנחגגים בשאר העולם המערבי? ומהיכן נובעים ההבדלים הללו? ובכן, ההבדל בין הצורה בה אנו חוגגים, וסוג האירועים אותם אנו חוגגים מגיע בעיקר משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא הדת והסיבה השניה היא התרבות.

 

אירועים דתיים

 

ישראל היא מדינה בה רובה יהודים, מה שאומר שיש כאן אירועים הנחגגים בצורה שונה לעומת שאר העולם המערבי בשל ענייני הדת. לדוגמא, בעוד שחתונות במדינות אחרות מחולקות פעמים רבות לחלק של הטקס עצמו ולאחר מכן החלק של מסיבת החתונה, ולא תמיד אותם אנשים מוזמנים לשני החלקים, בישראל נערכת החופה ומיד אחריה חגיגת החתונה.

 

ישנם עוד אירועים דתיים רבים אחרים אשר נחגגים כאן ופחות מוכרים בעולם, מלבד בקהילות יהודיות, כמו אירוע ברית או בריתה, בר ובת מצווה, חגיגות חלקה לגיל 3, פידיון הבן ועוד מגוון רחב של אירועים שהם למעשה טקס דתי אשר הפך לחגיגה של ממש ואירוע בפני עצמו.

 

ההבדל התרבותי

 

ישראלים הם עם חם וחברותי מאוד, ועל כך יעידו כולם. כל ישראלי אשר אי פעם נתקע עם בעיה במדינה זרה יכול להעיד כיצד מיד מצא לא מעט ישראלים אשר שמחו מאוד לעזור לו. ישראלים רבים אשר עברו להתגורר במדינות אחרות מעידים כי הקושי העיקרי, ולעיתים הקושי היחיד, הוא השינוי התרבותי החברתי בין ישראל לבין שאר העולם.

 

התרבות החברתית הזו הובילה לכך שכיום אירועים בישראל נחגגים עם כמות גדולה מאוד של משתתפים. חתונות יכולות לכלול מאות משתתפים, בעוד שבשאר העולם המערבי הן הרבה יותר מצומצמות וכוללות בדרך כלל רק את המשפחה והחברים הקרובים.

 

כל אדם שמגיע ממדינה אחרת ונכנס לאירוע ישראלי בהחלט חש את ההבדל הזה, אשר משפיע על צורת הריקודים והחיבור בין כלל האורחים, גם כאלו שלא הכירו כלל קודם, כמות האורחים בכל אירוע והסגנון התרבותי כולו.

 

השראה מהעולם

 

למרות שלנו כישראלים יש את הסגנון שלנו, עדיין ניתן לראות בשנים האחרונות יותר ויותר סגנונות אשר נכנסים לכאן דווקא כהשראה ממדינות אחרות. לא מעט זוגות בוחרים לחגוג את החתונה דווקא בצורה אינטימית ומצומצמת יותר, מסיבות הרווקים הפכו להיות הרבה יותר נוצצות, המיתוג והעיצוב הפכו להיות יוקרתיים מאוד וכך נוצרו אירועים שהם ישראליים לחלוטין, אך עם נגיעות של השראה מכל העולם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע