chiddush logo

תאונות עבודה באתרי בנייה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 22/11/2021

תאונות עבודה

אחת התופעות המדאיגות בענף הבנייה בישראל היא תאונות עבודה אשר מתרחשות לעיתים קרובות באתרי הבנייה בישראל. בשנים האחרונות נפצעו ונהרגו עובדים רבים בסיטואציות שונות, תוך כדי עבודות הבנייה. למשפחות רבות נגרם צער רב ולאחר כל מקרה הרשויות בוחנות את פרטי המקרה והאתר נסגר לעבודות בנייה. בכל אתר הבנייה יש סיבות אחרות שגרמו לתאונות המצערות הללו אך אפשר לראות ברובם, שאין הקפדה על כללי הבטיחות אשר נקבעו בענף זה.

מנהלי העבודה באתרי הבנייה, המהנדסים, המפקחים וכל הצוותים מודעים לאופן התנהלות הנכון, מה קודם למה וכיצד יש לבצע את הפעולות השונות בשטח. אך יש מקרים רבים שבהם העובדים אינם מקפידים על כך ומבצעים קיצורי דרך כדי לחסוך זמן והמנהלים אינם מקפידים לאכוף את הנהלים. אחת התקנות האקוטיות היא שלאדם שמנהל את אתר הבנייה יהיה רישום קבלנים בתוקף על פי הסיווג המקצועי שלו. המטרה היא שמנהלי הפרויקט יהיו מי שעברו את ההכשרות המתאימות, אלו שמודעים להתרחשויות שעלולות לקרות בשטח ולכן הם אלו שיפקחו כראוי על העובדים כדי למנוע תאונות עבודה. אך לאחרונה הסתבר שיש אתרי בנייה שלחלק מהחברות הקבלניות שמנהלות את האתר אין רישיון של קבלן רשום כלל.

ההשלכות של תאונות עבודה

לאחר תאונות עבודה ובמיוחד אם אדם נהרג במקום זה, הרשויות מפסיקות את הפעילות במקום עד תיקון מלוא הליקויים. רק לאחר שמסתיימת החקירה ומתבצעת ביקורת, חוזרים לעבודה סדירה באתר הבנייה. אך בינתיים איבדו ימי עבודה רבים ולכן מועד סיומו של הפרויקט לא יהיה על פי מה שתוכנן מראש, אלא הרבה לאחר מכן.

רישום קבלנים

כדי למנוע את המצבים הללו על כל חברה או עסק שעוסק בתחום הבנייה, להוציא רישום קבלני על פי הענף שבו היא פעילה, הסיווג המקצועי שלה והיקפי העבודה של החברה בשנים קודמות. הקבלן נדרש להגיש מסמכים המעידים על ההיקפים הכספיים של הפרויקטים השונים שהוא ביצע, מידע מפרוט על אנשי מקצוע בעסק כמו מהנדסים ומסמכים נוספים על פי הצורך.

מדובר בהליך מורכב ולכן הקבלנים פונים אל עורכי דין אשר מתמקצעים בנושא זה, הם מרכזים את כל המסמכים הנכונים לאחר בדיקה מקיפה של כל האישורים, הם מוגשים למשרד הבינוי והשיכון. מדובר בתהליך שבו רק אם כל החומר מוגש בדיוק על פי ההנחיות, הקבלן יקבל את התעודה הנדרשת. בכל מצב של אי התאמה במאה אחוז, המסמכים יוחזרו לצורך השלמה. לכן מי שהגיש לבד כמה פעמים ולא הצליח לקבל את התעודה, הבין כי יש לפעול באופן מקצועי באמצעות עורך הדין כדי להשיג את המטרה.

עיצומים נגד חברות בנייה

לאור המקרים הרבים של תאונות עבודה, מפקחים ממשלתיים מגיעים מעת לעת לאתרי הבנייה ואם הדברים אינם מתבצעים על פי ההנחיות המפורשות או שלקבלן אין את התעודות הנדרשות, העבודה באתר הבנייה תופסק לאלתר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה