chiddush logo

עמל"ק [ראשי תיבות]- עם לא קדוש להופכו לעם לא קיים

נכתב על ידי משה אהרון, 8/3/2022

 

בס"ד.

עמלק להפוך עם ישראל לעם לא קיים או לפחות לעם לא קדוש

"אשר קרך בדרך"

================.

"קרך בדרך" - דגש על הדרך. הדרך לארץ ישראל .

בכל תפנית היסטורית של גאולה קם עמלק על רגליו למנוע הצלחת הדרך.

בשניים לקיים הגלום בשמו ש"עמלק" - ראשי תיבות עם- ל"ק דהיינו להפוך את ישראל לעם לא קיים להשמידו כעם או אם הדבר הזה לא עולה בידו להפוך את העם ללא קדוש ושוב כגלום בראשיתיבות נוספיק הגלומים בשמו "עם- לא קדוש" והדרל היא לנסות לזעזע את כסאו של כלכו של עולם [כי יד על כס יה] הנחלת ההכחשה לאלוקות ותמיד תעמולה שכזו חוספת את הנחשלים והוא עמלק מזנב בנחשלים בשני דרכים ראשית לרוקן מהם האמונה ושנית להופכם לעפר ואפר להשמידם. והנה אסור ואי אפשר לחגוגג רק את אירוע הראשית של עמלק בפורים כשמזימתו העיקרית של עמלק סוכלה [המזימה האחרת - עם לא קדוש כנראה הצליחה גם הצליחה במקום לעלות ולבצר בית שני המשיכו בחגיגות המ הפאר והנהנתנות במדי ופרס] והנה בשואה עמלק הצליח והזנחנו את כל הלקחים מסגירת מעגל זו של עמלק.


"וכי ידיו של משה עושות מלחמה" .

============================.

אלא אותם שתי ידיים שהורידו מלמעלה ללמטה שני לוחות הברית ,המסמלות את בסיס הברית בין אלוהים ואדם את אמונת האדם באלוהים. עתה במלחמה עם עמלק מונפות למעלה, להורות כי המלחמה היא איתו עם ה' יתברך והיא שלו - ואנו אך מסייעין אותו ומשמשים שלוחיו.

והנה בשואה הנוראה לא זכינו לאדמורים שידיהם יונפו מעלה לשמיים.

לא זכינו למנהיגים שמבינים כי מלחמת עמלק היא בראש ובראשונה לחבל בדרך לארץ ישראל .

והנה בשואה אותם אדמורים ידיהם הופנו מטה כמצביעים על הטריטוריה המועדפת שבה יש להישאר ולהיאחז : אדמת הניכר הטמאה של אירופה. וכך במקום להקדים ולברוח לארץ ישראל נשארו רוב רובם של חסידהם טרף לצורר.

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע