chiddush logo

פעילות עסקית בחברת סטארט אפ

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 18/5/2022

 פעילות עסקית

ההקמה של חברה סטארט אפ היא תולדה של רעיון מקורי שעשוי לסייע לציבור נרחב. הממציא חשב על פעולות מסוימות שיעזרו בתחום הרפואה, התעשייה, החקלאות, המחשוב או כל תחום אחר והוא מקדם את התהליך הזה באמצעות חברת ההזנק שהקים. כדי שתהיה פעילות עסקית שתוביל להצלחה ישראלית ואף בין לאומית לחברה הזו. לכן יש לנהל כראוי את העסק ולגייס מימון כדי להניע את הגלגלים קדימה. מי שלא עסק עד עתה בתחום ההייטק זקוק ליועץ עסקי, אשר מתמחה בחברות סטארט אפ כדי שיתווה לו את הדרך להצלחה.

הסבב הראשון של גיוס משקיעים הוא בדרך כלל מהמעגל הראשון. מנהל החברה מציע זאת לקרובי משפחה בדרגה ראשונה, למשפחה המורחבת ולחברים קרובים. הוא מספר להם על הרעיון המיוחד על הדרך למימוש החזון באמצעות מסלולים שונים. מי שמאמין בכך מחליט להשקיע מהונו בחברה זו. אם החברה תצליח להגשים את כל היעדים שלה, ההון המושקע יהפוך להון נרחב הרבה יותר. אם הסבב הראשון מספיק כדי להפעיל את העסק בשנה או בשנתיים הראשונות זה מעולה ואם לא מרחיבים סבב זה על ידי גיוס נוסף בקרב אנשי היי טק ואנשי עסקים שמעוניינים כל הזמן לבצע השקעות במיזמים חדשים, כדי להגדיל את המעורבות שלהם בעסקים השונים וכך להגדיל את ההון ואת הרווחים האישיים שלהם.

פעילות עסקית לקידום ההמצאה

ברוב העסקים הללו כדי לקדם פעילות עסקית יש לגייס כוח אדם כמו לדוגמה מתכנתים אשר יקדמו את התהליך הנדרש. המימון שהושג מתוקצב כך שהוא יכסה את מלא העלויות של שכר עובדים, הוצאות נלוות כמו הפרשות פנסיוניות ועוד. קיימת אפשרות גם לפנות לרשות לחדשנות (המדען הראשי) להציג את הפרויקט היוצא דופן ואם המדינה מאמינה בכך, היא תממן את שעות העבודה של עובדי החברה.

קידום מהלכים עסקיים

בסיועו של היועץ העסקי, יש להכין תוכנית עסקית מפורטת אשר מגבשת את כל הרעיונות העסקיים ואת דרך הפעולה שמתכננת החברה כדי לקדם פעילות עסקית. בהתאם לסוג המוצר תתקיים פעילות שיווקית מאסיבית בשוק הישראלי בקרב גורמים רלוונטיים אשר ההמצאה עשויה לסייע להם כיוון שהם עוסקים בתחומים הללו.

אם מדובר בנושא כלל עולמי, חברת הסטארט אפ תממן מתוך התקציב שלה את הנסיעות של נציגיה לכנסים ולתערוכות מקצועיות בחו"ל כדי להציג את המוצר שאמור להיכנס לשוק תוך חודשים או שנים וזאת על פי צפי סיום הפיתוח של המוצר.

סבב נוסף של מימון

ברוב המקרים סבב אחד של גיוס הון אינו מספיק עבור מימון מלוא פעילות עסקית ולכן הנהלת חברת הסטארט אפ פונה למשקיעים של הסבב הראשון ומציעה להם להשקיע כספים גם בסבב ב'. על פי ההתקדמות מאז ההשקעה הכספית הראשונה, כל אחד מהם יחליט אם הוא משקיע שוב או לא. במידת הצורך פונים גם למשקיעים נוספים כדי שיהיה די תקציב לממן את כל הפעילות הנדרשת עד שהמוצר המוגמר יוביל להכנסות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע