chiddush logo

עצות מעשיות לשמירת הברית (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי DL2000, 26/4/2013

עצות מעשיות איך לשמור את הברית

בס"ד

עצות מעשיות בשמירת הברית בעזרת ה' כדי לא להשאר אתכם מפוחדים מחומרת פגם הברית ואני יכתוב לכם עצות מעשיות איך להיות שומר הברית באמת

1 - לימוד התורה . מעבר לכך שזה אחד התיקונים הגדולים לפגם הברית , זו השיטה הכי חזקה להימנע לפגם הברית . רשום בגמרא מס' קידושין - אם פגע בך מנוול זה ? משכהו לבית המדרש ! אם היצר הרע הסמ"ך מ"ם פגע בך , שבר אותך פירק לך תעצמות ? שרף את נשמתך ? מה תעשה ? משכהו לבית המדרש .. לך ללמוד תורה וקח אותו איתך .. הגמרא שם אומרת שזה שובר אותו ! ורשום עוד בגמרא - בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין . התורה כמו תבלין ליצר הרע .. היא הופכת אותו ליצר טוב . תורה מכניעה את כוחות הסטרא אחרא והקליפות לעבודת ה' . רשום בזוהר שלימוד גמרא זה כנגד קליפת לילי..ת אשתו של סמי מלאך המוות - ותפקידה לחמם ולגרות את האדם לפגום בברית . ולימוד הגמרא ומשנה שובר את הקליפה הזו ומחליש את התאווה לנשים ומיישר את לב האדם . מי שלא יכול ללמוד גמרא שילמד איזה ספר מוסר .. עדיף ספר על שמירת הברית כגון 'קדושת האדם' 'כי תצא למלחמה' 'ספר הברית' ועוד . מינימום ללמוד שעה ביום ! ללמוד את העניינים ששיכים לזה - זה יוציא אתכם מהתאווה . מהקליפות שמנסות למשוך אתכם למדור 7 חחח ה' יעזור ..

2 - שמירת הלשון - קללות לשון הרע כעס וכו' . כי פה עליון כנגד פה תחתון שזה הברית . לכן נקרא ברית מילה . ברית כנגד הלשון . אם אדם מקדש את פיו ממילא גם הברית שלו יהיה מקודש . ומי שאומר כל מיני מילים שנגמרות ב'אמק' ו'ראבק' וזה במקרה הטוב אז דעו שהוא פוגם בברית וזה בד"כ ..

3 - שמירת עיניים - צריך לשמור את העיניים ולא צריך להרחיב יותר .. אין מציאות בעולם שאדם יפגום בעיניים ויצליח לשמור את הברית ! ודעו שפגם הברית זה לא רק זרע לבטלה .. מי שלא שומר את עיניו הברית שלו גם פגום במידה מסויימת . כי זה הכל בחינה אחת עיניים מחשבה וברית . לכן עצה שלישית לשמירת הברית זה לשמור עיניים . וכדי להתחזק בזה תלמדו את העניינים הקשורים לזה . תשמעו דיסקים תקראו וכו' ואדם שלא שומר את עיניו ? בסוף ימיו הוא רואה את מלאך המוות מלא עיניים - על כל פגם עיניים שלו . וחבל אתה לא שומר את העיניים בשמיים מחכה לך סניף של אופטיקה הלפרין .. וזה לא כיף ולא נרחיב . (מי שבכל זאת רוצה אז שיעיין במסכת גהינם בספר ראשית חכמה - לא מומלץ לבעלי תשובה)

4 - לא להיות בבטלה - תעסיקו את עצמכם בדברים שמעניינים אתכם .. אל תתנו לעצמכם להיות בשיעמום תמיד תיהיו בפעולה . לא להיות בשיעמום ! הכי טוב לקשר את העצה הזו לעצה הראשונה וללמוד תורה או לשמוע הרצאה כמו שאומר הרמב"ם 'אין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב הפנוי מן החכמה' .. ברגע שאדם מפסיק ללמוד תורה הוא מזמן את החבר הכי טוב שלו - סמי בורקס הזה .. ה' יקח אותו . וצריך הרבה גבורה לשמור את הברית , תדעו שכל התגברות של כל יהודי ויהודי עושה קידוש ה' עצום בשמיים ועושה שעשועים גדולים מאד . עכשיו זה לא אומר שכל התגברות נברא קרקס רוחני .. אלא מה שזה עושה בשמיים אין שום דיבורים שיכולים לתאר את זה כי זה מעבר להשגה שלנו .. נקרא לזה שעשועים כדי שלא נתבלבל ונישאר תמימים (:

5 - להיות בשמחה תמיד - שמחה זה בחינת אור ופגם הברית זה בחינת חושך . וידוע שאין חושך ואור מתערבבים יחד . לכן אדם ששמח לא יכול לפגום בברית , כי השמחה מתישה את כוח התאווה לניאוף , ופה מדובר על שמחה אמיתית . לא 'שמחה' של TLV נשמות טובות (:רבי נחמן אומר שקדושת הברית נובעת משמחה . שאם אדם שקוע במרירות ועצבות - סביר להניח שהוא פגום בברית . ושאדם בעצבות . אז נעלמת ממנו מציאות ה' וניהיה הסתר פנים ואז יותר קשה לו לעמוד בניסיונות . להיות שמח כל היום !

6 - לא להסתכל בברית - עצה קצת קשה היא לא להסתכל בברית קודש . הרב יורם אברג'ל שליט"א אומר שקדושת הברית היא למעלה מספר תורה ! יותר קדוש האיבר שלך מאשר ספר תורה אחי . לא מסתכלים שם ולא נוגעים שם . אם אתה שומר ברית אז נחקק לך בבשרך אותיות יהו-ה . באותיות רוחניות . אתה עכשיו לא רואה את זה אבל שתיפטר מהעולם אם שמרת את הברית אתה תראהאיך שם ה' חקוק על בשרך ואת האור והקדושה שיוצאים ממך וכל המזיקים והחיצונים ומשחיטים ומלאך המוות ומלאכי חבלה ומלאך 'דומה' שאחראי עליהם ? כולם פוחדים מאדם ששמר ברית וכשהוא עובר הם לוקחים 10 צעדים אחורה ומזדעזעים ממנו ולא יכולים להתקרב אליו . אני במקומך הייתי מיישם את העצות האלה .. באמת משתלם להיות שומר הברית ובעיקר בדור הזה שכל מצוות שלך שקולה כנגד מאות מצוות שקיימו הצדיקים הכי גדולים בדורות קודמים . כי נתרבו הקליפות וכוחות הסטרא אחרא חזקים יותר להכשיל בני אדם ואתה מתחזק לך ? אין עלייך !

7 - קדושת המחשבה - עצה אחרונה היא שמירת מחשבה . רשום שמחשבה זו הבחינה הכי גבוהה ורוחנית יותר מדיבור ומעשה . כי מעשה זה כנגד נפש . דיבור כנגד רוח . מחשבה כנגד נשמה . הבחינה הכי עליונה . והמחשבה דומה לשכינה ולמלאכי השרת . ואם היה האדם יודע כמה הרהור רע פוגם ומזיק ? הוא היא מפחד פחד גדול לפגום במחשבה . ורשום 'ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם' אם אדם עושה מקדש יענו מקדש את עצמו גופו ונשמתו ? ע"י שמירת המחשבה (וגם שמירת עיניים והברית קודש ) אז מתקיים בו ההמשך - ושכנתי בתוכם ! ה' יתברך שוכן לו בתוך הלב ישתבח שמו . לכן צריך להישמר מאד מהרהור כדי להינצל מפגם הברית . ולא להגיד שנהרהר על נשים ולא נפגום בברית . כי זה בלתי אפשרי כי פגם המחשבה זה פגם הברית גם .

8 - אש עבודת ה' - לא לתת ללב שלכם להתקרר בעבודת ה' .. כי אם הלב קר אז היצר הרע מחפש דרכים לחמם אותו בעבירות .. לכן תשתדלו ששום יום לא יהיה דומה לשני וכל יום תתעלו למדרגה יותר גבוהה ע"י לימוד תורה ותפילה בכוונה .. והרבה להתפלל לה' יתברך שיסייע לכם לשמור את הברית וממש לבכות אליו שזה שובר כל הקליפות ומסיר התאווה מאד וזה מדליק את אש עבודת ה' ! 9

- אש תמיד תוקד - להגיד את הפסוק 'אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה' 7 פעמים ! שזה מחליש התאווה כי האדם צריך להיות אש בעבודת ה' ! אש !

10 - לב טהור - מובא בספר קדושת האדם, לומר 'לב טהור ברא לי אלוהי-ם ורוח נכון חדש בקרבי' 3 פעמים ולהעביר יד על המצח כל פעם . סגולה לבטל מחשבות זרות ובפרט לפני תפילה (שלא יראו אתכם אנשים יחשבו ישתבשתם..) מקווה שעזרתי לכם וה' יזכה אותי שיהודי אחד לפחות יקרא ויקבל על עצמו שמירת הברית שזה הבסיס של עבודת ה' .. וה' יעזור לכל מי שקרא לשמור את הברית ולהתחתן ולקיים המצווה בקדושה ! ישתבח שמו לעד !

------------------------------------------------------------------
בלי שאלות ובלי צורך להזדהות, יש לי קו פתוח לגברים ביום א, ה 22:45-00:00 ב 077-4002093 לשאלות, עזרה, הקשבה, הלכה ואמונה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
ozir (24/6/2020)
אני כתבתי את הדברים והקו הפתוח הוא שלי (האמת הקו הוא של השם) לעזרה לעם ישראל.
תודה לDL2000 שהביא את הדברים פה, שאנני מכירו אך פתאום נתקלתי "במקרה" בדברים.
השם ישמרהו ואת כל שומעי ומבצעי הדברים ואת כל עם ישראל הקדוש
הנה עוד טיפים לשמירת הברית:
https://www.youtube.com/watch?v=Us0aOm1I3v8 />
https://www.youtube.com/watch?v=alRhdsMC4rA />
ר' עוז בקדושה