chiddush logo

אמרות טהורות ,לע"נ אבי מורי אברהם משה בן גרציא ז"ל

נכתב על ידי izik28, 4/4/2023

 בסד

ד"ת למזמור יב בתהילים 

אמרות טהורות  לחג הפסח תשפג לע"נ אבי מורי אברהם משה בן גרציא ז"ל 
-----------------------------------------------------------
במזמור תהילים יב מופעים בסוף המזמור שתי פסוקים שהאחרון בהם לא ברור כל כך ," אמרות ה"אמרות טהרות כסף צרוף בעליל לארץ מזקק שבעתים אתה יהוה תשמרם תצרנו מן הדור זו לעולם סביב רשעים יתהלכון כרם זלות לבני אדם", ידוע שאממירה  של הקב"ה היא עשיה , כנאמר בפרשת בראשית ," וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר" ,הילקוט שמעוני מפרש" , אמר רבי סימון: חמשה פעמים כתיב כאן אורה, כנגד חמשה חומשי תורה. "יהי אור" כנגד ספר בראשית, שבו נתעסק הקב"ה וברא את עולמו. "ויהי אור" כנגד ספר ואלה שמות, שבו יצאו ישראל מאפלה לאורה. "וירא אלקים את האור כי טוב" כנגד ספר ויקרא, שהוא מלא הלכות רבות. "ויבדל אלקים בין האור" כנגד ספר וידבר, שהוא מבדיל בין יוצאי מצרים לבאי הארץ. "ויקרא אלקים לאור יום" כנגד משנה תורה, שהוא מלא הלכות רבות. מתיבין ליה: והלא ספר ויקרא מלא הלכות רבות? אמר להו: אף הוא שונה בו דברים." הדבר מקביל ל "אמרות טהורות" ,המלבים מפרש פירוש מדהים ומצמרר, " "אמרת", ונגד הדוברים עתק באמונה והמשתדלים לזייף תורת ה' ולדרוש בה דרשות של דופי, אומר "אמרות ה' אמרות טהורות", היינו האמרים והמליצות והספורים שבתורה שהם לבושים וגויות אל החכמה האלהית והסודות הצפונים בה שהם נשמות אליהם, הם טהורות, שגם הספורים והמליצות שבתורה הם נקיות מכל סיג, לא כאמרות הפילוסופים שילבישו את החכמות בספורים בדויים שאין בם מועיל, לא כן התורה שגם הנגלה ממנה שהוא לבוש אל הנעלם היא טהורה ומלאה חכמה ומוסר, והפנימית המתלבש תחת הלבושים הוא "כסף הצרוף בעליל לארץ" דבר יקר מאד "ומזוקק שבעתים", ועל האמרות והכסף אני מבקש", אמירה של הקב"ה היא אמת , אין אצלו שוחד או משהו דומה לזה , הכל טהור , כל התורה טהורה , גם דברים שנראים " מפריעים" בהם גם פירשי התורה הנכונים הם טהורים,  יש 12 שבטים או עדות אם תרצו , לכל אחד יש יחוד שונה , כל אדם נברא בצלם ה" גם אלה השונים או אולי נראים שונים  הם לא! 
יש להם רצונות טובים בדיוק כמו להוא ממול .. הם יהודים כשרים , לא פחות מכל אחד מאתנו , על גאווה וצרות עין נחרב המקדש  , ובקצב הזה לא נראה שהוא יבנה חלילה , לה ה" לא אוהב את התכונות האלה, זוכרים את קרח ?  רעידת האדמה להבדיל בטוקריה וסוריה  ואלה הקטנות בארץ ? על זה נאמר, " המביט לארץ ותרעד יגע בהרים ויעשנו",המלבים מפרש" המביט", אולם גם בעת שיעלה ברצונו להחריב את העולם, והוא "מביט לארץ ותרעד" מפני פחד ענשו, וגם כבר "יגע בהרים ויעשנו" ע"י רעש הארץ, ע"י אש היסודי להחריב ערים ומדינות, בכ"ז גם אז עין ה' אל יראיו, ואז יביט רק להאביד ולהעניש את הרשעים", אין וחשוב להדגיש ,אין ! בינינו רשעים ! אך יש את הפ"ס "סָבִ֗יב רְשָׁעִ֥ים יִתְהַלָּכ֑וּ/ן כְּ/רֻ֥ם זֻ֝לּ֗וּת לִ/בְנֵ֥י אָדָֽם׃" ,המלבים מפרש," סביב", ר"ל "שתצרנו מן הדור זו אשר בו יתהלכון הרשעים סביב" הקליפה המכסה את הפרי, סביב לבושי וספורי התורה לזייפם ולערב בם מוץ ופסולת, "בעת רום זלות לבני אדם", בעת אשר דברים הזלים והפחותים יתרוממו לבני אדם, בעת שיעזבו את הדבר היקר והנכבד שהיא האמונה המקובלת ודברים האלהיים, ודברים הזלים והמבוזים שהם מחקרי השכל ומופתים מתעים הם יקרים ורמים בעיניהם, שאז יתהלכו הרשעים סביב אמרות ה' לשים דברים כוזבים ועיונים מבוזים תחתיהם, בעת הזאת צריך שתשגיח לשמור ולנצור אמרות ה' וכסף הדת האלהי מן המזייפים, בל יערבו בם סיגים ודברי זולות:",עלינו לשמור על אמרות טהורות , אימרה כזו היא כל דיבור או מעשה חוקי והלכתי המביע רצון לקיים מצווה , יש לפעמים רצון מתוך טעות מחשבתית או גאווה של הזולת  לנהוג בפירוש דלהלן , לעלינו לשמור על דיבור טהור כתורת ישראל והמשכיות בארץ , כן  על כל המשתמע  מכך , זוכירם את רחל אימנו ואת דבריה " ותאמר אל יעקב הבה לי בנים ואם אין מתה אנכי",ואת תשובת יעקוב  "  ויחר אף יעקב ברחל ויאמר התחת אלהים אנכי אשר מנע ממך פרי בטן ו"את תשובת הקב"ה " אמר לו הקב"ה: כך עונין את המעיקות? חייך שבניך עתידין לעמוד לפני בנה. אשר מנע ממך פרי בטן, ממך מנע, ממני לא מנע.".אז זכרו  לומר ולקיים אמרות טהורות, או " אמת"   [להבדיל מהכתורת! ד"ת מוקדש גם ליום הולדתה של חרות בת שרה תח" לכל הברכות ! ויישר כח גדול ! תודה ! ],חג שמח וכשר 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה