chiddush logo

מעשה שהיה או לא היה,ואולי שיהייה

נכתב על ידי משה אהרון, 9/7/2023

 בס"ד.


מעשה שהיה או לא היה , ואלי שיהייה.
----------------------------------------------------.
באחד הישיבות של מועצת גדולי התורה נכנס המשרת
 להגיש למסובים כוס תה.
 הניח את הטס על השולחן.
 ובניגוד למנהגו עמד איתן וסקר את פניהם של 
כל המסובים.
 פתח ואמר  תרשו לי לרגע לצאת מעורי ולגלם
 בפניכם מעין גילוי של אליהו.
 וקרא בפניהם  את המקרא הבא :

 הַאַחֵיכֶם, יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה, וְאַתֶּם, תֵּשְׁבוּ פֹה.  

וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם מֹשֶׁה, אִם-תַּעֲשׂוּן אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה:  אִם-תֵּחָלְצוּ לִפְנֵי יְהוָה, לַמִּלְחָמָה.  כא וְעָבַר לָכֶם כָּל-חָלוּץ אֶת-הַיַּרְדֵּן, לִפְנֵי יְהוָה, עַד הוֹרִישׁוֹ אֶת-אֹיְבָיו, מִפָּנָיו.  כב וְנִכְבְּשָׁה הָאָרֶץ לִפְנֵי יְהוָה, וְאַחַר תָּשֻׁבוּ--וִהְיִיתֶם נְקִיִּם מֵיְהוָה, וּמִיִּשְׂרָאֵל; וְהָיְתָה הָאָרֶץ הַזֹּאת לָכֶם, לַאֲחֻזָּה--לִפְנֵי יְהוָה.  כג וְאִם-לֹא תַעֲשׂוּן כֵּן, הִנֵּה חֲטָאתֶם לַיהוָה; וּדְעוּ, חַטַּאתְכֶם, אֲשֶׁר תִּמְצָא, אֶתְכֶם.

 וַיֹּאמֶר בְּנֵי-גָד וּבְנֵי רְאוּבֵן, אֶל-מֹשֶׁה לֵאמֹר:  עֲבָדֶיךָ יַעֲשׂוּ, כַּאֲשֶׁר אֲדֹנִי מְצַוֶּה.  כו טַפֵּנוּ נָשֵׁינוּ, מִקְנֵנוּ וְכָל-בְּהֶמְתֵּנוּ--יִהְיוּ-שָׁם, בְּעָרֵי הַגִּלְעָד.  כז וַעֲבָדֶיךָ יַעַבְרוּ כָּל-חֲלוּץ צָבָא, לִפְנֵי יְהוָה--לַמִּלְחָמָה:  כַּאֲשֶׁר אֲדֹנִי, דֹּבֵר.  
 הנה כי כן הוסיף ואמר להם אם לא הבנתם אין מלחמה על ארץ ישראל  שהיא אינה מלחמת ה' ובמלחמה זו של ה' מול אוייביו יש מקום לעזוב ולהניח לנשים לטף ולזקנים ולצאת חלוץ לפני ה' במלחמתו כנגד אוייביו .
 ועתה צאו וראו מה חרון אף אתם מעלים במרומים בטענותיכם כאילו בעבור לימוד התורה אין לכם  לצאת לצבא ה' שעל כן קרוי הוא גם :"אלוהי הצבאות".
 שוב שערו בנפשכם הם שני השבטים  הניחו למשפחותיהם ובלבד להשתתף במלחמת ה' ומול אוייביו.
 והנה אתם בהשתמטות  ליטול חלק מצבא ה' אתם אינכם נקיים מה' ומישראל 

עד כאן.
 
אולי חלמתי חלום 
 ואולי טוויתי מטווה
 הזוי של דמיון .
 ימים יגידו.
 אבל אז לא תוכלו לומר שלא הוזהרתם.
 ודווקא במעין גילוי של אליהו.

פינת:
 "ואם לא הגיד ונשא עוונו "

חילותיו העכשויים של הקב"ה 
 הם אותם נחילי האדם אשר
 למחאות בראש חוצות 


הסבר ל"פינה".
-------------------
וכי על כן קרויה אומה זו גם : "עדת ישראל" .
שכל ייעודה גם להעיד בעולם כי ישר הוא האל. [ישראל]
צורי ולא עוולתה בו .
"עדת ישראל" - משום שהיא צירוף של פרטים רבים כ"עדים".
להיותם בעולם "עדה" גדולה אחת .
והנה כל איש ישראל בצד ייעודו בחיים , יש לו לתן עדות לעולם .
וכל אחד לפי "ערכו". יש שעדותם רבה ומאסיבית.
וכך בבוא שעתם יידונו הם עליה בבית דין של מעלה
שגם על עדות זו חל הפסוק :
ואם לא הגיד ונשא עוונו" .
"הגיד" - להעיד בדבקות ,נחישות ובקשיחות .
כ"גיד" ממש. והכל ללא מורא .......

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע