chiddush logo

הקב״ה אולי מאחר אבל לא שוכח

נכתב על ידי izikm18, 11/8/2023

דבר תורה לפרשת ואתחנן פג בלנ -
הקב״ה אולי מאחר אבל לא שוכח , הגאולה באמת קרובה !! בע״ה  
----------------------------------------
פרשת השבוע מתחילה במילה ״ ואתחנן אל ה״ ״ , מידי יום ,מלבד חגים, אנו אומרים תחנון עם 13 מידות , משה רבנו אמר 515 תחינות , מה אומר לנו מספר זה ביום יום? 
בפרשה אנו קוראים על קריאת שמע אותה אנו אומרים שלש פעמים ביום ,בוקר ערב ולפני השינה , בקריאת שמע יש  248 תיבות כמנין אבריו של האדם, כאשר אדם מקיים מצווה באחד מאבריו , היד עם מניחים עליה תפילין או טבעת בעת הקידושים , הפה שהוא מברך ,הרגליים בשעה שהם הולכים לתפילה או לשיעור ,שם ה׳ חל על אותו עבר בגוף , בפרשה ישנם קכב פסוקים , בתהילים קכב ,מופיע הפ״ס ,׳ שמחתי באומרים לי בית ה׳ נלך ,עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים״ , פסוק זה המתאר את עלייתו של הכותב  לירושלים , בפרשה אנו קוראים את עשרת הדברות שהם מרכז חיינו , בשעה שאנו מקימים מצוות מעלים ומעלים את ירושלים  על ראש שמחתינו , אנו עולים בקודש, לשמחת הקב״ה , זה עתה סיימנו את ימי בין המצרים בהם התאבלנו על  חורבן בתי המקדש , זה זמן רב מידי אנו מחכים להיבנותם , איך אנו מזרזים את בניית המקדש השלישי? הרי אנו מתפללים לבנינו כמה פעמים  ביום ?! 
לתשובה זו מחבר אותנו המספר 515 שהיא מצווה תטו ״ שלא ירא הדיין מבעל הדין ״ שנמנע הדיין מלירוא איש מלדון אמת ואפילו הוא איש רע ולא ישים ליבו כלל ממה שיקרה לו ,שמא הירדני או נשרוף גדישי״ ,שכן העוברעל מצווה זו מסלף דין אמת ועושה עוול גדול, לזכות את האשם ולחייב את הזכאי , כל ישראל ערבים זה לזה , את הסיפור על קמצא  ובר קמצא כולם מכירים , בגלל שנאת חינם נחרבו שני בתי המקדש , כל אחד שונה מחברו, לכל אחד רצונות שונים וכישורים שונים , עלינו לקבל כל אחד איש את רעהו בלב שלם ,בקריאת שמע יש רמח תיבות , מילה זו נקראת בכמה אופציות , רחם מלשון רחמים , חרם , שמחרימים מישהו ולא מתייחסים לרצונותיו ,כאילו הוא אויר .. ורמח , מלשון כלי נשק , אותו כלי נשק מתחבר עם החרם , הוא נעשה כמילים , מילים הורגות , ומילים מרימות ובונות, משה רבנו התחנן לפני הקב״ה תטו תפילות , הקב״ה נענה לו חלקית והראה לו את ארץ ישראל כולה עד יום בוא משיח צדקנו , כולם יודעים שערב יום ירושלים הרגשתי לחץ קל בחזה ,ואושפזתי לחשש ארוע לבבי , באותו רגע הרגשתי שזה הסוף ... ממש זהו , ופניתי אל הקב״ה ופשוט סרבתי שזה יקרה , כמעט הטלת וטו לקב״ה ,מה שעזר ותפילתי התקבלה  והכל עבר מלבד מעקב כמובן , אבי ז״ל  הופיע בחלום ואמר שאכן היה רצון כמו שחששתי ממנו ... אבל התפילה מכל הלב והמצוות שקיימתי עזרו תודה לאל !! הדבר מתקשר עם הפ״ס בהפטרת השבת״קוֹל אֹמֵר קְרָא וְאָמַר מָה אֶקְרָא כָּל הַבָּשָׂר חָצִיר וְכָל חַסְדּוֹ כְּצִיץ הַשָּׂדֶה.- המלבים מפרש"קול אמר קרא", צייר כי הקול קורא שהזכיר בפסוק ג' נשתק והפסיק מלקרות, ושמע קול אחר אומר אליו קרא עוד למה דממת? "ואמר מה אקרא", הקול קורא הראשון אמר אל השני למה אקרא עוד שנית הלא כל הבשר חציר? וכוונת מליצתו, כאילו קול קרא במדבר פנו דרך ה', כי הגאולה מוכנת לבא תיכף, אולם מחטא הדור לא באה אז והדור ההוא מתו תמו נכרתו, והקול נדמה ונשתק, כי עקבות המשיח לא נראו, ואז בא אליו קול אחר ומזרזו שיקרא שנית ולא ידום, והוא משיב מדוע אקרא הלא כל הבשר דומה לחציר, וכל הדור מתו ודורות רבות ספו והגאולה לא באה ,אך שימו לב לפ״ס "יבש חציר נבל ציץ ודבר אלהינו יקום לעולם"- המלבים מפרש"יבש חציר וציץ יבול", אבל דבר אלהים והבטחתו יקום לעולם, כמ"ש אנוש כחציר ימיו כי רוח עברה בו ואיננו, אבל וחסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו, ואם דורות רבות יעברו ולא יזכו לישועה, דבר ה' תקום בהכרח ועת הקצוב לא יאחר, (ויש הבדל בין "יבש" ובין "נבל", כי יבושת העשבים הוא בסוף הקיץ במועדם, ונבילתם הוא פסיקת כח הצומח וחולשתו גם בעודהו באבו. ויש הבדל בין חציר ובין ציץ, כי החציר מתיבש בכלות עתו, ולא יבול לפני זמנו, אבל עתו כלה ומתיבש מהר, והציץ הצץ מעצמו נובל ונלאה גם בעודנו באבו. וכבר בארו החוקרים כי הדבר שנבטח עליו צריך שימצאו בו שני תנאים שהם החוזק וההתמדה, ולעומת זה אמר. 
* א) הלא "כל הבשר חציר ויבש חציר" במהרה ולא יארך ימיו וכן אנוש כחציר ימיו מעטים ולא ימשכו, ואין בו תנאי ההתמדה.
* ב) גם בעודנו חי הלא "כל חסדו כציץ השדה נבל ציץ" כי אין בו חוזק וקיום, ואיך נבטח מצדו שיגאל. והשיב לו אכן חציר העם, רק יבש חציר נבל ציץ. אבל "דבר אלהינו" נמצא בו שני התנאים.
* א) "יקום" שנמצא בו הקיום והחוזק.
* ב) "לעולם" שנמצא בו ההתמדה לנצח). ולכן על הר גבוה עלי לך, כי אין לך לירא שלא יתקיים דבר ה':
"״אז יהודים יקרים !!לא להתייאש ! נכון עברו אלפי שנים מאז חורבן בית ראשון ושני , נונה מלוך אמרה פתגם חשוב שעלינו להפנים "הקב״ה אולי מאחר ,אבל לא שוכח ״! אז אל תשכחו שאלול בפתח !! תהיו טובים ודברו טוב  על רעהו ,כל מילה טובה וקיום מצווה היא כמילה רחם , אך ננהג בדרך זו נזכה לרחמי שמיים מרובים מידה כנגד מידה ,ולבניין בית הבחירה וכן ,הגאולה קרובה ! זרזו אותה בלי להתבייש!! אמן 

מ

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה