chiddush logo

מאוהל למשכן כשם שמיעקב לישראל (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 14/7/2025

1
מאוהל למשכן כשם שמיעקב לישראל
משה אהרון, (14.07.2025)

בס"ד.

"מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל" (במדבר כ"ד, ה)

כשם ש"ישראל" הוא שיכלול - משופר 
של השם "יעקב". [ברמז למהות משופרת]
כך "משכן" הוא שיכלול משופר של "אוהל".
הטוב באוהלים שהם מענה היכרחי מידי .
והם תמיד אירעיים או תחיליים בדרך למשכן.
כך גם לימוד תורה אותו המופרש מהעולם .
הוא באוהל. שהלומד מפטם עצמו  ב"שמיים".
מכין עצמו לארץ - משכן לבית נאמן בישראל
ובמשכן כחלק מכלל ישראל בבחינת משכנותיך ישראל.
וכמו גם לשאת בכל הנטלים הארציים ..... 
ולפעול לתיקונו של עולם. 
עד כי דרך ארץ קדמה לתורה
 כך גם הטיבה התורה לחבר את השניים : "משכן אוהל מועד"
 לחבר : "שמיים" עם ה"ארץ"......

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (14/7/2025)
בס"ד.
יהודי יקר ,בבוקרו של יום אתה נכנס לאוהל של תורה ותפילה.
ואומר מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל
ודע לך שכניסתך ל"אוהל" של תורה או לימוד,
איננה בשום פנים ואופן לכל היום.
שאתה צריך לשוב למשכן האישי ולמשכן עם כלל ישראל :
לביתך ולחיק כלל ישראל, בבחינת חלק מ"משכנותיך ישראל"
לתקן עולם ואדם - לעובדה ולשומרה את הבריאה.....
משה אהרון.
ציורים לפרשת שבוע