chiddush logo

סודה של מילה : "והיה.

נכתב על ידי משה אהרון, 9/9/2025

 בס"ד.


 סודה של מילה : "והיה".
-----------------------------------
וכי למה נסמכה פרשת כי תבוא לפרשת כי תצא.
 אלא להפנות תשומת ליבנו לכך שבניגוד לפרשת כי תצא .
 רק בפרשת כי תבוא הקדימה התורה ל : "כי תבוא" .
מילת יסוד שהיא עולם ומלואו  מילת : "והיה"
  שמתכתבת גם עם שם הוויה...
 "והיה כי תבוא".
 אז המילה "והיה" שכאמור מצטלצלת גם עם שם הוויה.
 היא למעשה מבחינת מהותה ותוכנה  : תילי תילים של מהויות .
 הן של ברכה וגאולה . וחלילה גם ההפך של גלות וקללה..
  
ראשית היא ההבטחה שאם עם ישראל בגלותו המרה יחליט כי הוא מוכן לפדות הגלות בייסורין 
 ויחליט לעלות לארץ ויהי מה  מובטח לו שעליה זו  בבחינת גאולה עצמונית תתקבל ובלבד 
 שכאמור ארץ ישראל בייסוריה תפדה את העם מיתרת גלותו ובלבד שגם עם ישראל יחונן את הארץ  בעבודתה ובשמירתה להוציא ממנה לחם ופירות של ביכורים .
 יותר מזה ביאת שום יהודי לארץ לא תתקבל ככזו אלא אם הוא בא לנהל עם הארץ אהבים כאמור לחונן אדמתה ואבניה בבניין ועבודת האדמה שרק כך יכול יהודי להביא הביכורים ולומר לפני הקב"ה 
 "באתי לארץ " שנאמר :
 "...הגדתי היום לה' אלוהיך כי באתי אל הארץ אשר נשבע ה' לאבותינו לתת לנו".
 בלי לחונן הארץ - לפייסה  כאמור.
 אין מתקיים ביהודי  :"שבא באמת לארץ" לא רק פיזית אלא גם רוחנית. זו הסיבה שיהודים כאלה אינם מצליחם להכות שורשים . זו הסיבה שקם רב ראשי לשעבר ומאיים על אחיו שיעזוב את הארץ ללמוד תורה בניכר. זה מצביע אעל תלישות ואי חיבור לארץ את אמא לא מוכרים בגלל מחלוקת בין האחים.
 להוותינו היו גם רבנים בעבר  שנאחזו במדרשים מופרכים  ואולי גם חמדו מקום גלותם  ואלה דרשו מדרש שגוי ומופרך שאסור לעלות לארץ  במלחמה ובניגוד לרצון הגויים עדי יגיע מדשיח צדקנו וכך גזרו עלינו  גלות אלפיים מרה שבסופה שואה איומה.
 אלה לא הבינו גםאת רמז הסמיכות הזו של פרשת "כי תצא למלחמה" ופרשת :"והיה כי תבוא"
 שביאה עצמית לארץ כרוכה גם במלחמתה עדי כאמור מילוי מכסת הכפרה של גלות שנתקצרה אז רק מלחמה מקיימת לבסבוף : "והיה כי תבוא" גם עתה מלחמה זו נמשכת  ורק באחדות ובערבות הדדית נשכיל לעבור הכל בדרך לגאולה השלמה 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע