מושגים בסיסים מתורת הקבלה והחסידות - מצוות לימוד תורה
נכתב על ידי אביהו ח, 28/9/2025
*"היום בתניא"*
ו' תשרי
תניא "אגרת הקדש"
המשך פרק כ' (עמ' ק"ל)
שנה פשוטה
?
*"היש הנברא":*
נקדים כי *"יש"* פירושו *"מציאות".* ובאופן כללי ישנן* שלש* בחינות של "יש":
*א. "יש האמיתי"* - המתיחס למציאות האמיתית שקימת בעולם, והיא מציאותו של "עצמות אין סוף ברוך הוא".
*ב. "יש הנאצל"* - שמתיחס למציאותם של המתהוים מאורו יתברך, שאינם בגדר של נבראים, אלא של נאצלים.
*ג. "יש הנברא"* - תחושת היש של הנבראים, שמאפין אותה חוסר הביטול למקור חיותם.
...
*ראשיתו של היש הנברא:*
רבנו מבהיר ש"ראשית (תחושת) היש הנברא ותחילתו", בא לידי ביטוי:
*א*. בכלים של עשר הספירות שבעולמות "בריאה יצירה ועשיה".
*ב.* באורות שבספירות שהן בבחינת "נפש ורוח", שב"בריאה יצירה ועשיה".
הכלים ובחינת האורות הללו שהם בגדר של "נבראים" (ולא נאצלים). נבראו מבחינת הנשמה של עשר הספירות שבבריאה יצירה ועשיה, שהיא בגדר של "אלוקות" (שבתור אלוקות יש בה את הכח לברוא יש מאין כדלהלן).
כך שלמעשה, את תחושת "היש הנברא" ניתן למצוא לא רק בעולם השפל שלנו, אלא גם ב"גורמים" רוחניים נעלים יותר.
...
*"וכן באצילות":*
גם בעולם האצילות, יש מצבים שבהם המתהוים חשים את בחינת "היש הנברא". וכפי שהדבר בא לידי ביטוי בהיכלות שבאצילות, וכן בגופם של המלאכים שבעולם גבוה זה וכנאמר "ובמלאכיו ישים תהלה" ( תהלה = חיסרון) - ומה חסרון יש בהם? ש"אינם בבחינת ביטול לגמרי, כעלול לגבי עילתו" (החש את מקורו).
להמשך קיום מצוות לימוד תורה באופן מעמיק בשפה השווה לכל נפש , מושגים בסיסים ביהדות שלא נלמדות בשום מסגרת מטעם משרד החינוך או/ו בתי ספר תיכונים וכו :
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/536020
למעוניינים ללמידה של מושגים ביהדות באופן מרוכז בשפה השווה לכל נפש , לימוד בסוף שבוע בבית מלון באווירה טובה מאוד מומלץ להשתתף בסמינר של ערכים.
חשוב לציין : לעיתים יהודים מאוד רוצים לעשות משהוא רוחני לעילוי נשמת אדם קרוב - לגרום לו או לה נחת רוח - הדבר שהכי גורם לנחת רוח - ועילוי הנשמה הגדול ביותר - נעשה על ידי לימוד תורה על ידי הילדים/המשפחה כך מובא בעשרות מקומות בחז"ל ובזוהר , לאור האמור מומלץ לכל המחפש דברים לעילוי נשמה זה פשוט להשתתף בסמינר של ארגון ערכים ולומר לפני כן שכל הלימוד בסמינר יהיה לעילוי נשמת פב"פ או להבדיל לזכות פב"פ- כלומר להקדיש את כל הלימוד התורה בזמן ההשתתפות בסמינר לזכות אדם מסוים להצלחתו, ננסה להסביר, ברגע שעושים דבר חדש בדגש על חדש , חסד , לימוד תורה, מעשה טוב , שלא היינו עושים ובגלל אדם מסוים אנו עושים את אותה המצווה : חסד , לימוד תורה, מעשה טוב וכו כלומר אותו אדם גרם לעשיית הדבר , לימוד התורה ואותו האדם למעשה יצר את המציאות הזאת בעולם בשיתוף מי שעשה זאת בפועל בכך גורמים ומקדישים את הלימוד התורה או מעשה הטוב לזכותו, אם המעשה או הלימוד התורה היה נעשה בכל זאת אז זה פחות משפיע לזכותו, אך השתתפות בסמינר של ערכים המכיל שעות מרוכזות של מצוות לימוד התורה או הקמת מעשה חסד שלא תכננו לפני כן בודאי יועיל לזכות ויפעל את פעולתו על הצד הטוב ביותר
...
*חבר נכבד:*
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן* ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
??? *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ*
?? להצטרפות בעברית:
https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI
Join the English version ??
http://lg.wbsender.co/YsfCSLMjMx
?? להצטרפות במייל [email protected]
בשם ה' אל עולם - לישועתך קויתי אדני איה"נ
יהי רצון מלפני אלהי השמים והארץ החפץ בחסד ובמצוות ובמעשים הטובים ולימוד התורה הקדושה וזיכוי הרבים שזכות הכנסת תוכן זה והלימוד בו תהיה לזכות כל אחינו בית ישראל באשר הם ובינהם לזכות בננו היקר יוסף חיים בן אורה דליהנה שיזכה הוא וכל אחיו ואחיותיו להקים בתים על אדני התורה והיראה, הקדושה והטהרה, החסד וזיכוי הרבים בנינים עדי עד ברוחניות וגשמיות בטוב הנראה והנגלה. וכן יהי רצון מלפני אלהי השמים והארץ החפץ בחסד ובמצוות ובמעשים הטובים ולימוד התורה, שזכות מצוות זיכוי הרבים וזכות לימוד התורה הקדושה תשפיע שפע רב ברוחניות וגשמיות וברכות בטוב הנראה והנגלה ומילוי משאלות הלב לטובה ולברכה לכל הלומדים תוכן זה וכל אחינו בית ישראל יהיו בכלל הברכה והישועות המקיפות ונאמר אמן כן יהי רצון
?? להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)