כנפי יונה- סוכות תשפ"ו חלק ב
6/10/2025
חג סוכות
להצלחת עם ישראל באחדות תמיד.
בהמשך נכתוב הילכות סוכה
חודש תרשי מאופיין בחגיו, החודש הכי פורה בשנה, והוא גם הכי מפרה את השנה כולה.
שנאמר כל מזונות האדם קצובים לו מתשרי עד תשרי,
כל הוצאות תשרי עלי אני ה' אלהיכם זן ומפרנס לכל.
כי תשר"י ראשי תיבות
ת- תורה
ש - שבתות
ר - ראשי חודשים
י - ימים טובים.
הוצאות הנ"ל לא בחשבון התקציב השנתי שנגזר עליך בראש שנה
ולכך הוא המפרה את כל השנה
ראש השנה - אני לדודי ! ממליכים את הקדוש ברוך הוא עלינו.
יום הכיפורים - דודי לי !
שסולח לכל עוונותינו
חג סוכות - רבי יוחנן אומר כתוב אחד אומר "עצרת תיהיה לה' וכתוב אחד אומר "עצרת תיהיה לכם"
אה כיצד או לכם או לה' ?
רבי יהושע אומר חלקוהו חציו יהיה לה' וחציו יהיה לכם.
והוא השיתוף שגופו משמח ..
ושמחת בחגיך והיתה אך שמח
ארבעת המינים -
כנגד הצבור שהם ראשי תיבות
צ- צדיקים
ב- בנוניים
ו - תמימים
ר- רשעים
משמעות ארבעת המינים
הכתוב אומר "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפות תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל ושמחתם לפי ה' אלהיכם שבעת ימים.
מצוה מן התורה לקנות ארבעת המינים, אתרוג, לולב, הדס, וערבה.
קיום מצוות ארבעת המינים ביום הראשון בלבד הוא מן התורה
שאר הימים החיוב ארבעת המינים הוא מחז"ל
ארבעת המינים הם כנגד אבריו של האדם
אתרוג - כנגד הלב
לולב - כנגד עמוד שדרה
הדס - כנגד העיניים
ערבה - כנגד השפתיים
הנה לך הסגולה קיום המצווה סגולה שלא תחלה בארבע אלה, לב, עמוד שדרה, עניים, שפתיים.
בנוסף - הספרדים ועדות המזרח דואגים על פי המנהג לחבר ולאגוד אותם יחד עם הלולב בקשירה אחת.
לסמל אנחנו יחד יהיה אשר יהיה. האשכנזים מפרידים בין ההדס ללולב וכן הערבה ולא יחד אלא נאגדים בדרך אחרת..
הילכות סוכה להיום
בלילה הראשון (היום)
עושים קידוש של החג
(ראו במחזור)
בסוף מברכים לישב בסוכה יושבים ואחר כך מברכים ברכת שהחיינו.
נוטלים ידיים ומברכים ברכת המוציא על הפת (החלה) ואוכלים שיעור כזית פת מינימום ועד כביצה שהוא שיעור בערך שתי פרוסות חלה מהאמצע
החיוב לאכול פת הוא רק בלילה הראשון שאר הימים אינו חייב לאכול פת
מי שלא אוכל פת לא חייב בסוכה כלל.
כל פעם שאוכלים פת (שיעור ברכת המזון שהוא כזית) באמצע השבוע מברכים המוציא וברכת לישב בסוכה
בכל לילה עומדים בפתח הסוכה ומזמינים אושפיזין של אותו היום. הלילה הראשון זה אברהם
שואלים מדוע מזמינים את האושפזין הרי זה עניין רוחני בלבד או שאברהם בא ואנחנו פשוט לא רואים
תשובה יש בזוהר
בכל יומא דחגא, אתיין אושפיזין עילאין ואתכנשין לאתענאה עם אושפיזא לתתא וכו
האבות באים לא גשמית אלא רוחנית ושמחים עם ישראל כאשר הם באחדות,
ומי שאינו מזמין אורחים לא באים בסוכתו.. לכן יש מצווה יקרה למי שיכול להזמין ואין לא צפיפות יתרה אשריו.
בברכת חג שמח לכל עם ישראל.
דברי התורה לעילוי נשמת אמא יקרה שושנה זורייה בת שמיחה
ת.נ.צ.ב.ה
מורנו הרב רבי מאיר מאזוז זצוקל זיעא
אבא חיים ברבי קרעי בן חביבה, אחיו בנימין קרעי בן חביבה. זינה חורי בת חביבה
יהודה קרעי בן נג'ימה. חביבה קרעי בת פלילה. דוד סבן בן סולטנא. שמיחה בת פלילה.
חתאתו יעקוטה כאיו בני שמיחה
יהודית חיים דוד בני יעקוטה
סימה בת שפיקה איציק בן שפיקה
לעילוי נשמת כל גבורי ישראל שנפלו על הגנת הארץ
ת.נ.צ.ב.ה
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)