chiddush logo

שאלות ברש''י (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי mose67, 6/4/2010

ב''ה

כידוע מספרים הקדושים גודל הדיוק בפירש''י עה''ת עד המליצה שעל טיפת דיו של רש''י יש לשבת שבעה נקיים והראם והגו''א ועוד מתעמקים בדבריו,והרבי מליובאוויטש כותב עמודים שלמים על מספר מלים של רש''י,

ועל פי זה עלתה לי שאלה,בפירוש רש''י על המלים (חיי שרה כ''ד כ''ה)ותאמר אליו גם תבן גם מספוא רב עמנו בדברי רבקה לאליעזר אומר רש''י כל מאכל הגמלים קרוי מספוא כגון תבן ושעורים ע''כ ולא זכיתי להבין הרי מדברי רבקה (גם תבן גם מספוא)משמע שתבן אינו מספוא שלכן רבקה מחלקת זאת לשתיים אשמח למשיבים

 

שאלה נוספת ברש''י וירא (יט יז)אומר רש''י לגבי לוט אתה הרשעת עמהם ובזכות אברהם אתה ניצול ע''כ ולא זכיתי להבין הרי רש''י בעצמו אומר (יט א)מבית אברהם למד לוט לחזר על האורחים,וגם אמר לאשתו (יט כו)תני מעט מלח לאורחים ומדועאומר רש''י לגבי לוט אתה הרשעת עמהם הרי ביחזקאל (ט''ז מ''ט)כתוב בפירוש זאת היתה חטאת סדום ...ויד עני ואביון לא החזיקה, אשמח למשיבים גם על שאלה זאת

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (1)
דביר (8/4/2010)
בחיפוש מעמיק בכמה מקורות נראה לי ליישב את השאלה הראשונה כך:

לפי ויקיפדיה המספוא נחלק לשני סוגים עיקריים:
מזון גס ומזון מרוכז, והתבן נכלל במזון הגס, "והוא קש הגס (שבי"ל)" ואפשר לומר שרבקה אומרת כדי לזכות לארחו -יש לנו את כל סוגי מאכל הבהמות רק תבוא כמו שנאמר היום "תבוא אלי שבת יש לי חלות חמות והרבה אוכל".
ציורים לפרשת שבוע