chiddush logo

"קורבנות הנשיאים" לחנוכת המזבח מזמינים "קורבנות" אחרים

נכתב על ידי משה אהרון, 7/6/2022

 בס"ד.


 לשאלה הנודעת בפרשת נשוא, מדוע חוזרת התורה שוב ושוב  על קורבנות הנשיאים לחנוכת המזבח באותן המילים ממש ולבסוף אף מסכמת אותם יחדיו בסיכום  כללי אחד.
 אם כן לשאלה ידועה זו נתנו תשובות מתשובות שונות .
ולעניות דעתי התשובה היא אחת והיא :
 מדובר היה בקורבנות לחנוכת המזבח והיה בהם סמל כולל לכל הקורבנות שלפני ועל המזבח.
 שימו לב בכתוב יש חזרה והדגשה : מחד, כי מדובר בקורבנות חנוכת המזבח ומדובר בקורבנות לפני המזבח. כפתיח לקורבנות :"על המזבח".
 בדומה להקרבת העגלות קודם "לפני המשכן".
 קורבנות לפני ועל המזבח לפולחן האלוהים , אינם ה"שיא". אינם פארם של הנתינות האנושיות.
 הם מקשה אריתמטית אחד כעין :"גוש חומרי" . וכפי הסיכום החוזר והכללי ["זאת חנוכת המזבח" ].
 החיבור האמיתי עם הקב"ה שגם מוביל לאינטרקציה של דיבור עם הקב"ה הוא בכלל אחר.
 שהרי מיד אחרי פירוט הקורבנות כאמור והסיכום הכללי אומרת התורה :

   וּבְבֹא מֹשֶׁה אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד, לְדַבֵּר אִתּוֹ, וַיִּשְׁמַע אֶת-הַקּוֹל מִדַּבֵּר אֵלָיו מֵעַל הַכַּפֹּרֶת אֲשֶׁר עַל-אֲרֹן הָעֵדֻת, מִבֵּין שְׁנֵי הַכְּרֻבִים; וַיְדַבֵּר, אֵלָיו"
 
הנה כי כן, לא המזבח ולא קורבנותיו החומריים הניבו או יניבו,את החיבור לקב"ה . אלא שמיעת קול הגבורה מבין שני הכרובים מהאנרגיה שבני אדם יפקו מהחיבור ביניהם. מהחיבור של בני אדם המעורים זה בזה והערבים זה לזה .

הנה כי כן, לא דומים "קורבנות" [חסד וצדקה] של אדם לרעהו לקורבנות האנשים ה""נישאים לפולחן.
 בראשונים קורבנות של חסד וצדקה הם בבחינת:
חליפה תפורה לצורכי הנזקק.
 להשלים מחסורו.
 והשניים :בדמות קורבנות הנשיאים לפני המזבח וגם אלה שיבואו בהמשך "על המזבח",   הם מקשה טכנית אחת גוש חומרי, שאינו תחליף למתת אחר  שלנו לעצמנו שרק הוא והוא בלבד 
מקרב אותנו יחדיו וכולנו לקב"ה.
 "קורבן" של חסד וצדקה. ראשית אינו רק של כסף
 ושנית וזה העיקר הוא לא תעתיק סכימתי חוזר .
 הוא חליפה תפורה למידותיו של כל חלוש ונדכא.
 משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה