chiddush logo

חלב בקריעת ים סוף?? להפטרת בשלח

נכתב על ידי izik28, 29/1/2023

 בסד 

ד"ת להפטרת פרשת בשלח תשפ"ג

חלב בקריעת ים סוף??
--------------------------------------------
האם יש קשר  בין  חלב לקריעת ים סוף ? הדבר מוזכר בפ"ס," תברך מנשים יעל אשת חבר הקיני מנשים באהל תברך כה מים שאל חלב נתנה בספל אדירים הקריבה חמאה", מצודת דוד מפרש," למען יהא לבו בטוח בה ולא ירגיש בדבר הקריבה לפניו חמאה בספל חשוב הראוי להאכיל בו אדירים וחשובים למען יחשב אשר נפשו יקרה בעיניה ולאדון יחשב לה
"מים שאל" - רצה לומר הבינו חכמתה של יעל כי סיסרא בקש מים והיא נתנה לו חלב כמו שכתוב למעלה (ד ט) ותפתח את נאד החלב ותשקהו וזהו בכדי להביא עליו תרדמה".
עם ישראל יצא ממצרים  מעבדות לחרות כדי לעבוד את ה" בחופשיות , קריעת ים סוף  היא נס של פעם בחיים , היא נועדה מעבר להריגת המצרים  להראות לנו את כוחו של ה" ואת שבילי החיים שהוא מזמן לנו ומנתב אותנו בהם , כים סוף שנבקע ל 12 שבילים  כנגד כל שבטי ישראל , כך כל אדם יש לו שביל בחיים אות קובע ה" , אלא שלאדם יש בחירה חופשית ,  אם ללכת בדרך ה" או בדרכו שלו אם  היא נוגדת את דרך התורה .
התורה משולה לחלב , הרב שרגא סימונס מסביר  במאמרו," התורה נמשלה לחלב, כפי שאומר הפסוק: "דבש וחלב תחת לשונך" (שיר השירים ד, יא). בדיוק כפי שהחלב יכול לסעוד ולקיים את הגוף האנושי (הנקת תינוק), כך גם התורה מספקת את התזונה הרוחנית הדרושה לנשמת האדם.
הגימטרייה של המילה חלב היא 40. אנחנו אוכלים מאכלי חלב בשבועות לזכר 40 הימים שבהם שהה משה על הר סיני ולמד את התורה כולה (משה שהה 40 יום נוספים על הר סיני בתפילה למחילה על חטא העגל, ואז בפעם השלישית 40 יום עד ששב עם הלוחות השניים).
לערכו המספרי של חלב, 40, יש משמעות נוספת והיא 40 הדורות שחלפו ממשה שהעלה את התורה על הכתב, עד לדורו של רבינא ורב אשי שכתבו את המהדורה הסופית של התורה שבעל פה, התלמוד.
בנוסף לכך, התלמוד נפתח באות מ' – גימטרייה 40 – ומסתיים באות מ'.".
יעל הגישה לסיסרא  חלב במקום מים , כהטעיה  , חלב הוא משקה משובח יותר ממים , לסיסרא הדבר נראה לטובתו ... אלא שחלב מרדים ..  וזה מה שקרה לסיסרא .. 
יעל הרדימה  את סיסרא בחלב המשול לתורה   , היא למעשה הרדימה אותו בדברי תורה ,גוי לא מסוגל או אל בנוי יותר נכון  ללמוד תורה , היא נועדה לעם היהודי , אלא אם כן הגוי התגייר כהלכה ,  סיסרא  נרדם מהחלב המשול לתורה , כשם שהתורה מתוקה ועדינה כך גם החלב , הדבר בא ללמדנו ולהזכיר לנו את מטרת יציאת מצרים , כדי לעבוד את ה" עבודה תמה בגבורה ,,כי זה יעודנו ועלינו לקיימו ביד רמה!!
אז בפעם הבא  שתשתו בוקר קפה עם חלב לרוויה  חשבו גם על התורה .. 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע