chiddush logo

כמדומה בעיניי, הכי שכתבתי

נכתב על ידי משה אהרון, 11/8/2025

 בס"ד.

 
 כמדומה בעיניי, הכי שכתבתי.
--------------------------------------
המקרא:
----------------

יִּתְעַבֵּר יְהוָה בִּי לְמַעַנְכֶם, וְלֹא שָׁמַע אֵלָי; וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי, רַב־לָךְ--אַל־תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד, בַּדָּבָר הַזֶּה.

קווים מורים :
----------------
יִּתְעַבֵּר יְהוָה בִּי לְמַעַנְכֶם, וְלֹא שָׁמַע אֵלָי.

 עלי התעבר בי - לכעוס .
אך "התעבר" גם להפוך הדברים[התפילות והתחנונים]
 כ"עובר" - כפוטנציאל למעניכם
 בעתיד.
"רַב־לָךְ"  :כל אותן התפילות והתחנונים הרבים 
בבחינת : "רב"
 שמורים לך.
"בַּדָּבָר הַזֶּה" - אך לא בדברים נוספים אחרים.
 


הדברים :
------------

 היעלה על דעתכם, שמשה יתחנן ויתפלל 
וכל זה היה אך לריק , חלילה ירד הכל לטמיון .
 אלא שכך אמר לו הקב"ה :
 "הרב" - דהיינו : כל אותן תפילות ותחנונים הרבים.
   שמורים גם שמורים לך משה לעתיד 
 לשוב ולבקש בהן על עם ישראל.
 לפיכך הדגש והדיוק   :
 "אל תוסף דבר אלי -  "בדבר הזה".
  בדבר הזה  : דגש על עניין כניסתך שלך לארץ..
 אך כאמור, כל אותן תפילות ותחינות כל "הרב" 
 שמורות היו לו למשה לעתיד["לעת ההיא"]
 לשוב ולזעוק בהן ולבקש על עם ישראל .
 ואכן " "בעת ההיא",בקרות :
 "הרעה של אחרית הימים" [המוזכרת בפר' וילך] :
 היא השואה האיומה,
 עמד משה  "והתנפל" -חזר על כל  תחנוניו 
להסיר שוב את גזרת השמד הקשה
של הסתר הפנים המוחלט....
 והוא נענה אך חלקית 
 שרק מחצית מהעם  ניצל ....
 לקיים וביום פוקדי - פקדתי.

 מנגד עמדה רחל גם היא :
 ,בבכי ובתמרורים 
לבקש גם היא על בניה. וגם היא נענתה
 להחיש הגאולה :בהשבת בנים לגבולם 
ובקיבוץ גלויות בדמותה של  :
 "האתחלתא דגאולה"....
 
משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע