הגדת - "חתן" ו"כלה"
נכתב על ידי משה אהרון, 12/8/2025
בס"ד.
הגדת - "חתן" ו"כלה".
-----------------------------.
"קול ששון וקול שמחה קול חתן וכל כלה"
וכי למה היא קרויה : "כלה".
שהיא כעין עושה כלה ב"עולם ישן"לברוא עולם חדש.
ולמה קרוי הוא : "חתן"
שהוא חת [מפחד] מלאן שהוא הולך
שהמילה במקור היא "חת- אן"
מפחד מלאן שהוא הולך ומאי הוודאות.
והנה התנא דמסייע הם שני קולות מהדהדים
קול ששון המקביל לחתן.
שלכתחילה היה "שש לאון".
שש למימד היצרי. [האון]
ומאז מעשה הקידושין,הקול שינסר בו תמיד
ובכל הוויתו - כבעל בעמיו
צריך שיהא קול "ששון" בכלל.
הנה כי כן ,נשמטה האות "א" במילת המקור : "שש-און".
והמסמלת - "אלוהים"
לטובת האות "ה" שבשמחה המקבילה לכלה
והמסמלת שם הוויה.
[שמחה מקבילה לכלה - שמעשה הקידושין
יש בו למחוק חרפתה האפשרית.]
והנה גם החתן צריך להחליף את האות "א"
במילת המקור "חתאן" המסמלת
כאמור "אלוהים"
באות "ה" המסמלת שם הוויה .
להיות תמיד אך :"חתנה" של הכלה
גם לבטא : היותו מאמין,סמוך ובטוח
בה' ובהשגחתו
שיצליח בידו - מעשה הקידושין - ללא פחדים של "לאן"
להיותו "חתן" כאמור ללא האות "א" המסמלת "אלוהים".
ולהשכיל לשכלל עצמו כ"חתנה" של הכלה בלבד.
זאת ועוד מטלת המטלות של החתן
לא רק להשמיט כאמור את האות "א" מהמילה : "ששאון".
להופכה ל"ששון" [כאמור לא רק במימד היצרי - של האון]
,אלא גם להפוך המילה "ששון המקבילה לחתן
גם בעבור הכלה
להופכה תמיד : ב"ה" רעיונית המתווספת למילה "ששון".
גם ל"ששונה" שלה - של הכלה.
כאמור בהוספת "ה" רעיונית כאמור למילה "ששון.
להופכה לששונה גם של הכלה.
משה אהרון,
נ.ב.
המשתמש בדבר תורה זה לכל דבר ועניין ,
יואיל בבקשה ליתן גם חמישה לצדקה.....
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)