הפיראמידה של השבת
נכתב על ידי משה אהרון, 11/10/2025
בס"ד.
הפיראמידה של השבת.
-----------------------------------
מוסד השבת במקרא לכאורה אחד הוא
וזהה הוא בכל השבתות .
אך לא כך הם פני הדברים.
השבת משולה לעניין זה כעוגה של שכבות ובמבנה עולה של
פיראמידה.
הבסיס הרחב היא : "שבת בראשית" ועליו יש ויתווספו שכבות נוספות .
אותן המסיפות נופך ומשמעויות נוספות ועד לשפיץ - ל"דובדובן".
שבת נעלה ומיוחדת של "דובדבן"
נקדים ונומר כי השבת הנעלה ביותר כאמור בבחינת הדובדבן
היא שבת : חול המועד סוכות . [ראו גם רשימות נוספות בעניין]
הנה אם כן, שבת בראשית מתחילה את המעגל השבת .
ושבת חול המועד סוכות סוגרת אותו.
שבת בראשית היא שבת של ברכה וקדושה.
מעליה יש לנו את :
"שבת שובה" שבת של תשובת האדם לאלוהיו
השבת שמעליה היא שבת הגדול .....[מתגדלים לקבל פני גאולה]
מעליה שבת חול המועד פסח - שבת של גאולת עם ישראל בלבד.
כאמור בשפיץ מצויה השבת הנעלה והגדולה ביותר.
היא שבת חול המועד סוכות .
שהיא פיסגתו של "חג ה' " ואשר בה הקב"ה מוסיף לזו השבת
מרכיב מיוחד של "שמחה".
שמחה בבריאת העולם לפי שעה.
ולעתיד שמחה שלמה בגאולת כלל האדם
באשר הוא אדם.
לא בכדי נבחר דווקא חג הסוכות חג השמחה השלמה.
להיותו בעתיד גם חגם של כלל גויי הארץ.
משה אהרון.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)