chiddush logo

מגילת אסתר – האם אסתר פחדה ללכת למלך?

נכתב על ידי ilan sendowski, 12/3/2020

 אסתר אמרה למרדכי: "כָּל עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ וְעַם מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ יֹדְעִים, אֲשֶׁר כָּל אִישׁ וְאִשָּׁה אֲשֶׁר יָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ אֶל הֶחָצֵר הַפְּנִימִית אֲשֶׁר לֹא יִקָּרֵא אַחַת דָּתוֹ לְהָמִית, לְבַד מֵאֲשֶׁר יוֹשִׁיט לוֹ הַמֶּלֶךְ אֶת שַׁרְבִיט הַזָּהָב, וְחָיָה. וַאֲנִי, לֹא נִקְרֵאתִי לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ זֶה שְׁלוֹשִׁים יוֹם" (אסתר ד יא). מרדכי מגיב בכעס ומזהיר אותה שהיא ובית אביה יאבדו.


מכאן הסיקו כולם שהיא פחדה ללכת למלך. סביר שזה נכון, אבל לא ברור מה הם הדברים שגרמו לה לחשוש.

ישנם מספר אפשרויות:


1  אסתר חששה שהמלך לא אוהב אותה יותר, ולכן הוא קורא לה רק פעם בשלושים יום, וכאשר הוא יראה אותה הוא ינצל את ההזדמנות להרוג אותה ולמצוא לעצמו מלכה חדשה. האפשרות הזאת מאוד חלשה, הן הוא קורא לה פעם בחודש, למרות שיש לו מבחר ענקי של נשים. צריך להבין שהשיחה בין מרדכי לאסתר נועדה להעביר מידע חשוב, כך שהתך לא יבין ולא ילך לספר למלך או להמן.


2  אסתר חששה שהמלך לא ישב על כסאו בזמן שהיא תלך לבית מלכותו, ואז לא יהיה מי שיושיט לה את שרביט הזהב והיא תומת, כי אסור לבוא להיכל גם כאשר המלך לא שם. לכן אסתר למעשה ציינה למרדכי שהיא תבוא בדיוק בעוד שלושה ימים, והיא דרשה ממנו שיגרום שהמלך ישב על כסאו בזמן הזה ולא יהיה עסוק.


3   אסתר חששה שמרדכי לא הבין אותה, ויפרסם בעיר שהמלכה היא יהודייה כדי שיצומו בשבילה, ואז המן ישמע זאת, יהרוג אותה ואולי גם את המלך.


4  אסתר חששה שהמן יכעס שהיא באה למלך בלי לבקש רשות ממנו, הן הוא קיבל את טבעת המלך ומנע מנכבדי המלך להיכנס לארמון, ולכן מרדכי לא היה יכול לדבר ישירות עם הגי או אסתר, כפי שעשה לפני עלייתו של המן לגדולה.


5  אסתר חששה שמלך יסרב לבוא למשתה בחדרה, (ולהיות מבודד משומרי ראשו) ואז המלך ידרוש שהיא תסביר את בקשתה, המלך יחקור (כפי שנעשה עם בגתן ותרש), המן ישמע, יבוא עם חיילים ויהרוג אותם.

 

אולם כפי שאסתר תכננה, המלך חשב שהיא בהריון עם ילדו, הן עברו שלושים יום מאז ביקורה הקודם, שמח והיה מוכן להעניק לבנו (ולה) עד חצי ממלכותו, והבין שהיא רוצה שהמן יהיה נוכח בפגישה הפרטית, שבה הוא ימנה את המן לעוצר לתינוק. המן שמע שהמלך מעניק לאסתר עד חצי המלכות וגם הוא שמח ללכת למשתה המלכה.

 

 

אילן סנדובסקי
מחבר הספרים:
2020 תככי הארמון - עלילות מגילת אסתר                   AMAZON    סטימצקי           מנדלי


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע