סעיף א -לברך בעמידה
נכתב על ידי מכלוף מיכאל , 20/5/2025
בס''ד
לפי הטור -ומיד אחרי נטילת ידיים יתעטף בציצית בעמידה
לפי הבית יוסף -כן כתוב בסמ''ק וטעם משום שלמד לכם לכם מספירת העומר שכתוב בו בקמה -פירוש בקומה
(וכן כתב רבי דוד אבודרהם וכן כתוב בארחות חיים)
וכתב זה שגורסים בירושלמי -כל הברכות בעמידה על ברכת המצות אמר ולא על ברכת הנהנין.
לפי הט''ז (בעמידה) -שכתוב לכם ולומדים בגזירה שוה מעומר שכתוב גם כן לכם ובעומר כתוב בקמה -פירוש בקומה.
לפי מגן אברהם (בעמידה) -הברכה והעטיפה שתיהם יהיו בעמידה
שואל מגן אברהם -הרי אנחנו רואים שלגבי הפרשת חלה אפשר לברך שיושב וזה ברכת המצוות, אז למה אתה אומר לי שלגבי מיצות ציצית בעמידה ?
ומתרץ -שבהפרשת חלה זה בא לתקן את האוכל שדומה לשחיטה וזה לא מצוה כל כך.
ואותם המניחים הטלית המקופל ומשלשלים אותו סביב הצואר על כתפיהם -לא יצאו ידי חובתם
ובכתבים -שצריך להתעטף עד פיו כעטיפת ישמעאל כדי הילוך 4 אמות ואחר כך יתעטף עד החזה פנים ואחור
וכן כתב בלחם חמודות שעיקר העיטוף בגוף.
לפי שולחן ערוך -יתעטף בציצית ויברך מעומד.
לפי המישנה ברורה -לכתחילה הברכה והעטיפה צריך בעמידה,
ובדיעבד אם ישב -יצא
לכתחילה לפי רוב האחרונים צריך שהברכה לפני העטיפה בשעה שאוחז את הטלית ביד, כדי שיהיה עובר לעשייה
שאם לא כך אז זה עובר ועובר.
החידוש הוקדש:
הלימודי יהיה לעילוי נשמת ניסים יפרח בן מסודי
דיונים - תשובות ותגובות (0)