chiddush logo

"וילך" - הליכה אלי "סוף

נכתב על ידי משה אהרון, 25/9/2025

 בס"ד.


 "וילך" - הליכה אלי "סוף".
--------------------------------------
 המילה : "וילך" מופיעה בפרשתינו פעמיים ובשתי הפעמים לכאורה כשלעצמה מיותרת היא.
 והיא באה לסמן הליכה שונה ואחרת . הליכה אל מסע  שונה ואחר להיאסף אל עמיו להיקבר עם אבותיו.
.
 והנה על רקע זה אומר משה ליהושוע :

וַיְצַו אֶת־יְהוֹשֻׁעַ בִּן־נוּן, וַיֹּאמֶר חֲזַק וֶאֱמָץ--כִּי אַתָּה תָּבִיא אֶת־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־נִשְׁבַּעְתִּי לָהֶם; וְאָנֹכִי, אֶהְיֶה עִמָּךְ.  
 
למי הכוונה :"ואנוכי".  ?
לכאורה ברצף הדברים הדובר הוא משה. 
מצד שני נאמר  : "נשבעתי"  - וברור כי הכוונה לקב"ה.
 גם הצירוף  : "אנוכי אהיה". מרמז לכאורה על :
 אנוכי ה'  - ששמו גם "אהיה".
 יחד עם זאת  הביטוי "וילך" לכאורה איננו סופי בבחינת חידלון מלא. דהיינה הליכה, שאין לה שריד והמשך כלשהוא...
 לפיכך כשאמר משה  :"ואנוכי אהיה עמך" ,כיוון לרמוז כי גם שם במצב הצבירה האחר  - בעולם ההוא.
 הוא משה  לא ירפה ויתעקש ללוות את יהושוע והעם בירושת הארץ.  ליווי פאסיבי כמובן - .ביחד עם הקב"ה - 
משה אהרון.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע